zondag 25 maart 2012

lentekriebels

amai, nu is het toch écht wel lang geleden dat ik nog eens een blogje deed hè ! Komt door het eerste lentezonnetje dat zo flink haar best doet de laatste dagen! Ik krijg dan een ongelooflijke "drive" om alles in en rond het huis een beurt te geven... dus wordt er hevig geschrobd, geveegd, gezeemd, geborsteld, .... ook de tuin lijkt plots een wildernis, dus duiken we even het groen in én moet het onkruid eraan geloven! Tussendoor trakteerde ik mezelf  afgelopen woensdag op een uitstapje naar het stoffenspektakel te Hasselt. Vond natuurlijk weer enkele leuke stofjes, maar heb me toch ingehouden wegens nog heel veel stofjes in voorraad thuis.
Plots besef ik dat het al veel te  lang geleden is dat ik nog eens een blogje achterliet. De eerste lenteschoonmaakwoede is nu wat geluwd, (de rest krijgt later wel eens een beurt)! Hoog tijd om nog eens iets plezants (lees: creatiefs) te doen !
Dus laat ik jullie eindelijk mijn resultaat zien van een reuzegezellige 'knappeknoopjesavond ' op 11 maart ll. Ik naaide de pennenzak van oontje www.oontje.blogspot.com/ .  Momenteel ben ik dol op uiltjes, dus dit stofje is wel één van mijn favorieten.

... en hondje Baloe moet er natuurlijk ook even komen bij poseren... de ijdeltuit ;-)


Gisterenavond kwam ik er eindelijk toe om de handleiding voor een bloemenbroche van http://www.madamezsazsa.blogspot.com/ ineen te frutselen. Heel leuk om te doen, heel leuk resultaat, al zeg ik het zelf!
En het schattige vogeltje is ook wel goed gelukt, al zeg ik het zelf.

Verder zal ik morgen op de lentevergadering van onze plaatselijke kvlv-afdeling, een presentatietafel klaarzetten als voorproefje op de workshop "knutselen met fimo" die in april zal doorgaan.
De inschrijvingen liepen als een trein, ik kijk er al naar uit om met zoveel enthousiaste dames aan de slag te gaan! Benieuwd naar hun reacties én creaties!

Jullie horen er nog van binnenkort!

7 opmerkingen:

  1. Hele mooie foto's en een leuke pennenzak.Uiltjesstof vind ik ook heel lief!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi gemaakt! Enne, zo'n workshops wil ik ook wel eens doen. Laat maar weten wanneer je er nog een plant.
    Nog een zonnige dag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ok Martien, 't zal ten vroegste voor ergens in mei zijn om nog eens een workshopje thuis te organiseren. Ik laat je zeker iets weten! groetjes!

      Verwijderen
  3. Ohhhh ik vind het uilenstofje zooooooooooooo knap...Mijn nichtje spaart uiltjes...ben het onlangs ergens tegen gekomen, maar weet niet meer op welke webshop...weet jij nog vanwaar je het stofje hebt?

    Groetjes
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi Wendy, ik kocht het stofje vorig najaar op het stoffenspektakel in Hasselt, dus... ik vrees dat ik je daar niet veel verder mee help. Hopelijk kom je 't nog eens ergens tegen! Leuk dat je even op mijn blogje kwam piepen! Daag

      Verwijderen
    2. hé Wendy, wil dat even lukken: ik surfte zonet naar de gloednieuwe webwinkel "rakketak" en raad eens? Kwam er toch zeker uiltjesstof tegen!!!! En eigenlijk is het heel fel gelijkend op de stof die ik gebruikte, alleen lijkt het mij een witte achtergrond. Kijk maar eens bij de Kenzostofjes op de rakketakwebsite. Gewoon rakketak googlen. Succes!

      Verwijderen

wat fijn dat je hier een reactie achterlaat! Bedankt!