maandag 6 mei 2013

zon en bloem

heerlijk weertje én vakantie = SUPER combinatie!

ging naar het tuincentrum en bracht mee:
grote zak potgrond
plantpotjes
tuinhandschoenen in frisgroene kleur
rieten mand met mijn lievelingsmargrietjes
... en jammer, maar helaas, op mijn boodschappenlijstje stond nog "cherrytomaatplantjes", maar blijkbaar waren er velen met hetzelfde gedacht vóór mij, dus plantjes "tijdelijk" uitverkocht.
Gelukkig zullen er morgen verse zijn, dan ga ik er zeker weer om.
'k wil persé eens proberen of ik van die snoeptomaatjes kan telen in een grote tuinbak.
iemand al geprobeerd?

Even langsgegaan bij mama, wat potgrond gedeeld om hààr lievelingsbloemetjes "strooikes" te planten, en kreeg in ruil ook een plantje van de gele strooikes. Vraag me niet hoe dat officieel heet, maar het zijn van die prachtig 'ouderwetse' droogbloemetjes! Voor mama is dat pure nostalgie, een hartverwarmende herinnering aan haar grootmoeder, mijn overgrootmoeder dus.

Achter het keukenvenster pronken nu ettelijke potjes met mijn zaaiseltjes:  cosmos- én ook zonnebloemen ! Hopelijk kan er dan binnenkort nog wat uitgeplant worden in de tuin!
Hèhè, tuinieren kan (soms) toch leuk zijn ;-))



10 opmerkingen:

  1. ja hoor, die tomaatjes gaan prima. We hebben ze eerst wel even binnen opgekweekt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. joepie....ga ik zeker proberen!!!
      dankjewel voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Cosmos ook mijne favoriet, is ook juist vandaag, samen met zonnebloemen en oostindische kers in potjes gezaaid
    Nen hele zomer plezier straks

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke potjes... zonnebloemen zaadjes herken ik :)

    Ik wens je een super fijne week verlof... geniet zoveel je kan!

    Voor morgen een leuke avond hé.
    Dikke kus tot gauw,
    marina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik ga een hele zomer aan je denken.....
      tot gauw!
      echt geen zin om straks te komen??? Je bent echt welkom hoor!!!

      Verwijderen
    2. Weet dat ik welkom ben :) maar had al afspraak opstaan met mijn buurvrouw!

      Probeer veel te genieten hé!!!

      Verwijderen
  4. Ja hé, héél leuk! Hihihi, die cherrytomaatplantjes staan in onze serre, woeps! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja, làp! van uw blogvriendinnen moet je't hebben hè!!! ;-))

      Verwijderen
  5. Tomaatjes gaan heel goed, rink aaneen verse tomaatjes hoor. Zonnebloemen gaan ook goed, mss wel in de volle grond zetten daarna, zeker als het van die grote zijn, altijd mooi ! Cosmos heel sterk plantje. Een kruidentuintje ? Hadden wij maar zone grote tuin als gij ! Veel plezier ermee, A propos, tuinieren werkt ook Zennnnnnnn !

    BeantwoordenVerwijderen

wat fijn dat je hier een reactie achterlaat! Bedankt!