zondag 22 februari 2015

Loesje de vos speelt poppenkast




hallo, 
jullie kennen vast wel
Loesje
de vos uit het 
prachtige 
"feest in 't knutselbos-boek" van Inge en Marina?



dit is een foto uit het boek

Ons Lise, 
weet je nog? Lise, mijn nichtje...
 de schooljuf in spé?

Wel, zij kreeg als opdracht:
maak een poppenkastpop in natuurklei
en ons Lise, die al helemaal 
gek was van Loesje de vos,
ging er tegenaan,
ze kleide het kopje helemaal klaar (met enkel de foto uit het boek als model)
WOW, knap hè!

het oorspronkelijke patroon van Loesje werd wat aangepast zodat het een  handpop kon worden

Lise gaf het kopje enkele likjes verf
lijfje werd eraan gehecht
en
KLAAR

en weet je wat ze zei?

  "Ze is zo schattig!!! Als ze niet zo hard was zou ik ze platknuffelen!!!"

OPDRACHT GESLAAGD




9 opmerkingen:

  1. Lise heeft toch maar chance met een tante zoals jij!
    Weeral super mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is erg leuk geworden.. en nu de kleuters maar vermaken met het poppenspel.

    Liee groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai knap ! Echt waar ! Zeg het haar maar !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ongelooflijk! Mocht ik er beginnen aan zien, ik maakte een volledige poppenkast voor die van mij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is erg leuk geworden! Dan maar voorzichtig een zoen in plaats van een dikke knuffel. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

wat fijn dat je hier een reactie achterlaat! Bedankt!