zondag 1 juli 2012

boekjes in't groen

jullie hebben nog wat tegoed van vorig weekend.
Ik heb nogal een drukke week achter de rug, met weinig knutsel-en blog time, maar gelukkig met ander leuks ! Maandag genoten we van een avondje improvisatietheater met de kvlv-dames => geweldig ! Resultaat: kaakpijn van 't lachen én bijgevolg een superontspannen gevoel ! en ook vierden we deze week een aantal jarigen, én dat is ALTIJD plezant, én last but nog least gingen we vrijdagavond een supergoed rapport afhalen van onze zoon! Amai, wij zijn fier en kunnen niet geloven dat hij nu al naar het 5de jaar gaat, pffff wat gaat dat snel zeg!
Enfin, druk dus, en bijgevolg weinig nieuws onder de knutselzon!
of toch...nog een fotoke van de schriftjes die ik vorige zondag  van een stoffen jasje voorzag
en voor de fun maakte ik er nog een origami hartjesboekenlegger bij.


in 2 schriftjes plakte ik er nog een handig klepje in, zodat je er wat kleine nota's of foto's of... achter kan bewaren

voilà
dat waren de GROENE boekjes ;-))

Ondertussen liggen er al nieuwe lapjes klaar om nog enkele "phoebe"-tassen ineen te stikken voor een paar collegaatjes.
dus gaan we nog maar effe achter de naaimachine kruipen
Daaaag

8 opmerkingen:

  1. Deze groene boekjes zijn geweldig! Zeer knap gemaakt.
    En proficiat aan je zoon, het is altijd leuk als de kinderen thuiskomen met een goed rapport!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik vind die met het vlaggenlijntje zo leuk!! Vind ik ergens een tutorial op je blog want echt ze zijn geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Cathy, een tutorial heb ik jammer genoeg niet gemaakt. Hieronder gaf ik wel wat uitleg aan Petra. Misschien kan dat je ook al verder helpen.
      Succes ermee,
      groetjes
      Hilde

      Verwijderen
  3. Oh, wat een super leuke schrift/boekjes!!
    Ik heb er hier ook nog een paar staan die ik wel wat op kan leuken. Ik heb weer inspiratie gekregen...thanks :D
    Groetjes, Miek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Frisse kleurtjes.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke boekjes zijn dat geworden!!
    Hoe doe je dat?
    Alles insmeren met lijm en de randen met washi-tape afwerken? Of mis ik nog wat....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hallo Petra, ik gebruikte helemaal geen lijm, maar wel flisofix (Veritas) Dat ziet eruit als papier, met aan één kant lijm erop zoals bij flieseline. Je legt de lijmkant tegen de averechtse kant van het stofje, strijkt erover en dan kan je het papier losstrekken. Nu heeft het stof een lijmlaag waardoor je deze op zijn beurt weer kan vasstrijken op het boekje. Ook de vlagjes heb ik op die manier erop bevestigd.
      Als je nog vragen hebt, stuur maar door, want een echte tutorial heb ik niet gemaakt.
      groetjes en succes
      Hilde

      Verwijderen

wat fijn dat je hier een reactie achterlaat! Bedankt!