zondag 6 mei 2012

LAP !

Lap, neen... niet "lap" van "lapke stof", mààr "lap" van: "verdorie"! Tja, stikmachine liet 'n paar steekjes vallen en moest toen onverbiddellijk naar de stikmachiendokter ;-) En... dat is niet tof! De stofjes liggen hier uitdagend te wezen, de ideekes wemelen nog in mijn kopke, maar...'k zal wat geduld moeten hebben... zéker een weekje, zei de stikmachiendokter! "is 't dringend?" , vroeg hij nog. Ik antwoordde "neenee"....maar bedoelde eigenlijk "jatocheenbeetje"....pfff.... " 't is maar als hobby" gooide ik er nog vlug uit, " 'k voel me zo beperkt ZONDER!"
Maar, dat was gisteren... (tijdelijk) afscheid nemen van je beste maatje is toch altijd wat deprimerend. Ik zag het wat somber in, dacht dat ik me zou vervelen.
Niet dus, vandaag bedacht ik ineens dat het ook zijn voordelen heeft om even zonder te zitten. Ik heb nu tijd om wat op te ruimen (en haalde mijn behangpapierkes nog eens boven),


én ik knutselde een drietal zigzagschriftjes in elkaar


én zette al een ikea mini-kastje in de grondverf, én bedacht dat ik eigenlijk best al wat stofjes zou kunnen klaar knippen .... kwestie van een voorraadje projectjes klaar liggen te hebben tegen dat stikmachientje genezen is!

6 opmerkingen:

  1. ... en ook in jou woordenboek staat het woord 'vervelen' niet in zo te zien ... veel courage in die moeilijke tijd zonder stikmachien! :-) Het gaat je wel lukken ... ik duim dat het rap 'genezen' is, groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, dank je wel! t zal zeker lukken, ideetjes genoeg! en inderdaad, je kent dat ook vast wel: vervelen???? wat is dat???? Geweldig, toch?!! Bye bye

      Verwijderen
  2. Je hebt je duidelijk toch nuttig bezig gehouden. Ik heb zelf ook nog wel wat ideetjes zonder machine, maar ja, het machine is leuker hé. (ik denk dat in mijn huishouden ook nog wel wat te doen is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. inderdaad, dat laatste moet ook gebeuren hè! Gelukkig ben ik serieus minder pietje precies geworden dan vroeger, want anders zou ik nooit aan mijn hobby toe komen. En, 't moet gezegd: ik heb het geluk (al 20 jaar!) een "nieuwe" man te hebben. ;-))

      Verwijderen
  3. Wat leuk dat je ook zo'n soort kastje hebt gekocht! Succes met het opknappen, is inderdaad een hele klus, maar je krijgt er wat moois voor terug! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. heb het niet gekocht, maar geërfd van hele lieve mensen. 't zit vol jeugdsentiment, 't kastje! Kijk maar ne keer op mijn blog. Ik had het erover in één van mijn oudere berichtjes. Verschiet u niet, want 't is wel echt een lelijk kastje nu hoor!

      Verwijderen

wat fijn dat je hier een reactie achterlaat! Bedankt!