vrijdag 30 januari 2015

Bananengranola


Heerlijk in yoghurt of platte kaas, hmmmm.... of gewoon zo uit het vuistje als "knabbeltje"


Bovendien supereenvoudig zelf te maken!
Eigenlijk kan er weinig of niets fout gaan....

zo ga ik tewerk:

In een grote kom weeg ik ongeveer 250 gr havermoutvlokken af,
dan doe ik er à volonté (en naargelang de voorraad) een mix van noten en zaden bij.
Bvb: zonnebloempitten, pijnboompitten, chiazaadjes, pompoenpitten, amazonianoten, cashewnoten, pecannoten, (noten hak ik wel eerst in kleinere stukken) en wat amandelschilfers....
Als dit alles samen ongeveer een 450 g weegt, prak ik 2 goed rijpe bananen heel fijn en meng deze onder het granen-notenmengsel met een vork.
Doe er gelijktijdig ook nog een goede geut agave-of ahornsiroop onder en dan maar mengen tot alles zowat in brokken aan elkaar klit.
De oven heb ik ondertussen laten voorverwarmen op 200°C.
Op de bakplaat leg ik zo een antikleefbakmatje en daarop stort ik het mengsel en verdeel het goed uit over de hele plaat.
Laat het +/- 20 à 25 min bakken, MAAR om de 5 minuutjes ga ik er even goed met een vork door zodat al te grote brokken wat verkleinen en meng alles goed om zodat alles wat gelijkmatig kan bakken.
Dan laten afkoelen en bewaren in een voorraadpot!
We komen er een hele week mee toe om bij onze yoghurt als tussendoortje te "snoepen"!  (het potje op de foto hierboven is slechts een gedeelte!)
LEKKER!

Laat me weten of jullie het ook smaakt! En alle tips en varianten zijn welkom!

Doei!

4 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit, ik heb het gepind!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Normaal reageer ik niet op blogjes over eten ... want ik ben een ramp in de keuken :-) ... maar deze ga ik pinnen! Ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen

wat fijn dat je hier een reactie achterlaat! Bedankt!